Gotlandsplanering och annat trevligt

Mamma, pappa, Ettan och Lina har åkt till Spanien. Alltså är det bara jag och några av mina syskon hemma. Just för tillfället; jag och Mackan. Det är alltid kul när vi är ensamma hemma. Men hur som helst, konversationer liknande denna uppstår ofta:

Jag sitter och kollar i en kartbok (Jag har varit asduktig idag och planerat vissa sträckor för Gotlands-resan. Blir nog en härlig trip. Dock måste jag erkänna att jag stötte på en hel del problem på vägen):

"Men åh, vart är det?!" (jag)
"Which country?" (mackan)
"Inget land."
"Aha. Gotland"
"Nej. Det är emh.. eh.. Rhodos"
"Jaha. I Östersjön?"
("Ja, du vet klimatförändringarna. Allt kan hända.")
(Alltid lika dåliga kommentarer av mig. Såklart skrattar vi. Vi är syskon, vi har samma dåliga humor). Men ofta liksom! Juste! På tal om ofta... Detta är vad Anna skrev om mig i sagan:

Sist men inte minst fanns det i klassen även språkliga innovatörer som Julia C och Catharina t ex. Som spåkförnyare gjorde de sitt bästa för att införa omvänd ordföljd i det svenska språket. Frasen som mest frekvent användes för att illustrera detta var "ofta" och man kunde t ex höra formuleringar som "ofta jag orkar" eller "ofta jag tänker gå på fysiken". Vad dessa fraser egentligen betyder är fortfarande lite oklart men för att uppmuntra detta språkvårdande arbete har svensklärargruppen beslutat att Catharina ska få åka på ett skrivläger på Wiks folkhögskola. Skolan betalar.

Kommentarer
Postat av: Mickan

Grattis till skrivlägret typ :)

2007-06-17 @ 13:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0