När allt inte blir som man vill

Allt började så bra. Vi fick tillbaka matteprovet, och jag kunde inte annat än vara lättad. Perfekt. Dagen gick fort, jag kunde allt på franskaförhöret, och jag ovanligt lugn inför ett prov. Det var nästan kusligt. Som lugnet före stormen. Det var helt enkelt något som inte stämde. Det var för bra för att vara sant.
Sedan kom provet. Aldrig någonsin har ett prov gått så dåligt. Och jag menar det verkligen. Nu är det kört med fysiken för min del. Man kan verkligen inte vila ett endaste ögonblick, gör man det, förlorar man. Man måste vara på topp HELA tiden, och det har jag inte varit. Under hela den här terminen är det ett prov som har gått bra. Det är sorgligt. på gränsen till tragiskt. Jag vill inte mer. Längtar så fruktansvärt mycket till jullovet. Vill bara komma bort, långt, långt bort från skolan, och verkligheten.
Nu ska jag skriva en dikt, som ska lämnas in på måndag. jag hoppas jag lyckas i svenska i alla fall, annars skulle det vara kris. Måste nog gå och snacka med syon...

Oj, vilket jobbigt inlägg. Men måste bara få skriva av mig lite. ciao


Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj lät inte kul...jag fatta inget av fysiken så jag hoppa av ;) men de ska verkligen bli skönt med jullobv! :) samla lite nya krafter..kram

2006-12-16 @ 19:15:25
Postat av: sadisi

cattis jag vet hur du känner dig... INGET har gått bra för mig den här terminen och jag hela tiden längtat till jullovet. nästa termin börjar vi om från början :) Du klarar det.

2006-12-23 @ 19:20:30
URL: http://babakiradernas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0