Tankar i vintermörkret.

Dan-före-dan-före-dopparedan.
Från mitt fönster, bakom raden av granar och björkar skymtar jag små vita snöplättar. Kanske, kanske kommer det finnas kvar något på julafton. Det är grå-trist ute annars. Lika grått som Kjells liv, i novellen "regnbågen saknar en grå nyans". Han har ett väldigt tråkigt liv. Och när han äntligen inser sin frihet, dör han. Och hans grå värld går om intet. Novellen var nominerad till Lilla Augustpriset. Den är väldigt bra faktiskt. Den som vann var sämst! Alltså, efter att ha läst typ tre sidor pallade jag verkligen inte längre. Den var värdelöst. (okej, ursäkta om jag spårade lite, men..)

Nu för tiden har jag liksom ingen kreativitet i mitt skrivande. I alla fall inte på bloggen. Känner att det blir så tråkigt. Har inte haft ett enda bra inlägg på säkert en månad.
Jag är faktiskt lite allmänt förvirrad. Borde kanske sova. Ända tills jag vet vad jag pratar om. Jobbigt att tänka så mycket. Ibland. Skönt om man kunde stänga av, och välja lite ibland. Allt får liksom inte plats jämt. Man bubblar över, och kan inte kontrollera det. Sedan förstår jag inte alltid vad människor säger, mellan raderna...
Kaos, kaos, kaos. Det händer saker hela tiden. Jag vill så mycket, men ändå går det inte!

Adventsljusstaken lyser. Stillhet.
God Jul tills vidare. <3

Kommentarer
Postat av: Sanna

tycker du skriver väldigt bra cattis :) du skriver så djupt..

2006-12-22 @ 16:54:05
Postat av: Manx

Kjell hälsar, från andra sidan färgprismat.

Kul att höra att du gillade novellen, det värmer =)

2007-02-18 @ 02:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0