Jag vet att jag kan

Det värsta som finns är när man har skrivit ett inlägg. Ett som man faktiskt tycker är bra. När det känns sådär skönt att man har skrivit av sig. Och man upptäcker att, fast man har publiserat det, så finns det inte kvar. Man bubblar över och fräser som väl omskakad läsk. Jag riktigt kokar av ilska. (ok, jag var så nära att skriva nån kemi-formel nyss!)

Du kommer att klara det Catt, jag vet det.
Jag vet att jag kan klara det. Det handlar bra om viljan. Men vill jag?
Jag står i ett vägval. Det handlar inte om att fortsätta kämpa, eller att ge upp. Utan det handlar om att byta, eller börja kämpa.
Snart, ja, nu, måste jag fatta ett beslut. Jag kan inte göra som vanligt, skjuta upp det tillsvidare. Alltså, imorgon ska jag ta beslutet om... Nej, Jag tar beslutet Nu, även om jag inte kan bli handlingskraftig förrän imorgon. Jag ska ta tag i problemen. Imorgon ska jag städa mitt rum, sy gardinerna, och fixa lite inredningsprylar, inann jag börjar plugga. Jag ska göra räkna matte, göra historian och plugga franska. Sedan ska jag svara på ett viktigt mail.

Ok, jag kan börja slappna av, jag hade skrivit bra innan, och så försvann allt!
Jag är fett taggad. (som om jag inte alltid är det?!)
Koola ner, cattis.  ciao.

Kommentarer
Postat av: Annika

det är klart du inte kan hoppa av nu kompis!du är ju naturare ända ut i fingerstetsarna det märks ju hur tydligt som helst, det där med läsken tog ju allt;)vi kämpar tillsammans tycker jag, och jämför oss inte!det är det som är viktigt, du är bra på ditt och alla andra är bra på sitt. Du vet att du kan catt, och vi också. ses på måndag:)

2006-11-25 @ 09:53:51
Postat av: Cattis själv

Man ska inte jämföra sig med någon annan. Egentligen. Jag är typ estetisk. Älskar svenska och samhällsämnen. Men har ändå lätt för naturämnen vanligtvis. Nu har jag fixat mitt rum hela helgen. Cattis goes plugging! Hihi.

2006-11-26 @ 19:52:57
Postat av: aida

DU KAN DU KAN DU KAN!!!! Jag vet att du kan! Och förresten, tack för att du fick mig att tycka om matte :) Utan dig så skulle jag fortfarande avsky matte.

2006-11-26 @ 21:57:43
Postat av: cattis!

Aida: varsågod! XD. Matte är rätt kul, ibland. Bara det inte blir för mkt.

2006-11-27 @ 21:42:31
Postat av: Anna

Klart att matte är roligt, och klart att du är en natur tjej. Cattis om du slutar hoppar jag av gymnasiet, hoppar du så hoppar jag! Känner att den här är till dig, läs, grunda och njut.
Jag bad en ängel att vaka över dig.
när den kom tillbaka frågade jag varför den kom tillbaka?
ängeln svarade: En ängel kan inte vaka över en annan ängel!

2006-11-27 @ 23:49:27
Postat av: cattis!

Anna: Tack, den var fin. Då hoppar vi tillsammans? ;)

2006-11-28 @ 18:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0