Sjukligt

Pepparkakor och pistachnötter. Mycket godare kan det inte bli. Satt och frossade i det igår. Inte illa.
Mitt rum är nästan färdigt nu. Jag sak sy gardinerna och fixa en stor stråkorg. Ska bli jättesköänt att kunna sitta vid skrivbordet och plugga! Även om det inte sker alltför ofta. Nu har jag i alla fall en möjlighet, och ingenting att skylla på. (När jag ligger i sängen och pluggar, somnar jag direkt). 
Det är nog två saker i denna värld som jag är intolerant mot; mjölk och prov. Ja, inför prov måste man ju plugga en massa, och det är inte min starka sida. Och så får man sådär förskräckligt ont i magen. Intolerans, Usch.

Det finns något som är värre än att vara intolerant mot prov och mjölk. Alltså, jag är sjuk. Det vill säga, jag har ont i halsen. Inte sådan där mesförkylning, när man hostar lite odiskret, och har något att skylla på för att missa skolgympan. Nej, min hals värker, och jag kan inte äta något, för det funkar helt enkelt inte att svälja. Tragiskt men sant. Fast jag har druckit en hemsk mirakel-juice, så om jag har tur mår jag som en prinsessa imorgon. (om jag inte slocknar på en ärta!)

Sedan måste jag medge att, hur många böcker jag än släpade hem igår, så har jag inte ägnat en minut åt plugg. Vet fortfarande inte varför jag tar hem de egentligen. Något slags önsketänkande. Typ.
Men jag har en ny skolväska. Den är ashäftig. (Tycker jag). Men jag måste dock sy ett band påden, innan den är klar för användning. (Fråga mig inte varför den inte hade något band, jag vet inte.)

Trevlig kväll. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0