Var är ditt hem, kung vinter?

• Hur mås det?
- Jo tack, jag mår.
• Och hur är vädret?
- Jo tack, jo vädret det är. Ja, det är här.

Här är vädret. Trots att det imorgon är den första december kan jag inte ens skymta skuggan av en snöflinga. Nej, mörkret sveper sin väldiga mantel över de kala landskapet, och bryr sig inte om adventstiden som nalkas. Men den ljumma vinden smeker min kind. Den har svalnat på vägen, men har sitt ursprung i Saharas heta öken. Vart bär vindens varma vingar?
Vart har kung vinter tagit vägen? kanske har han svikit oss. Det är ju han, som med sin spira ska skänka den första frosten. Och låta oss möta det väldiga duntäcket en vacker decembermorgon.
Varför flyr du kung vinter?


Kommentarer
Postat av: annika

cattis jag tror jag ska tipsa anna om din blogg...

2006-11-30 @ 19:41:48
Postat av: cattis!

annika: Vilken Anna? Ahaa.. Driver du med mig? Hahaha.

2006-11-30 @ 22:35:01
Postat av: Anonym

Då kanske cattis kan tipsa om en annan blogg på samma gång? Hihi

2006-11-30 @ 22:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0