An apple

Den sista minuten innan vi är inne i månaden maj. Och ännu ett steg närmare sommarlovet och friheten. Men på vägen dit vet jag att jag kommer möta många hinder och motgångar. Och ja, jag behöver hjälp. Egentligen. Man klarar sig alltid. Frågan är bara hur bra man klarar det. Det känns så värdelöst. Att plugga. Jag vill ändå inte hålla på med något sådant. Jag vill göra något roligt. Sådant jag bara älskar att göra.
Typ fotografera. Skriva, måla, sjunga.

image198

Det är fint. Men vad är fint. Kan insidan vara fin? Den röda färgen är fin. Äpplet rodnar i skymningen. Innan döden snörper dens sista andetag. Och bara kärnan och hjärtat finns kvar. Men sakta förmultnar också det. Och döden är ett faktum. Inget skal finns längre kvar. Inget skydd. Ensam och naken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

precis som för oss

2007-05-01 @ 21:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0