För ett ögonblick

Jag och min bror X diskuterade härom kvällen om vad ett ögonblick var. Jag blinkade en gång med ena ögat och sa det var ett ögonblick. Då sa han att ett ögonblick var enligt forskaruppgifter mellan två och  elva sekunder. Det är omöjligt att diskutera med honom. (Han är tiotusen gånger värre än mig, människor) Han ger sig aldrig, även om han bara har hittat på det hela. Jag blinkade med ena ögat och sa att en flirt kunde ske på ett ögonblick. Även fast den inte varade i två sekunder. Man minns ju den. Kanske är man osäker på att den verkligen hände, för att det bara varade detta korta, lilla ögonblick. Sedan förklarade jag att det kundes känna som att tiden stod stilla, fastän klockan snabbt tickade förbi den 11 sekunderna som var gränsvärdet. Har då detta ögonblick förvandlats till något annat? Jag anser att ett ögonblick är psykiskt. Det är känslan man sparar, som för en liten stund  fångas i det vi kallar ett ögonblick, är en minnesbild, eller film. Det är abstrakt. Jag blev ganska irriterad när bror X bara hade drivit med mig, angående forskningen...

Ett ögonblick, en evighet, föralltid och nu. Vart är du?

Kommentarer
Postat av: alex

:) håller med dig om ögonblicken

2007-04-16 @ 14:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0