Min dag idag

Alldeles nyss dunkade min huvudvärk i takt med ilskan som pumpade genom kroppen. Jag kunde inte komma in på bloggen. Jag pallade inte. Satt framför datorn och tröck i mig en mjuk, varm kokosboll och ännu en chokladmuffins (bara för att de låg framme). Sköljde ned alltihopa med ett glas vatten. Friskt, rent vatten. Det enda som egntligen var gott.
Jag lyckades gå upp rätt tidigt idag. Detta till stor del på grund av att jag var tvungen att ta en vända till stan (och för att jag satt väckarklockan på ringning).  Imorgon är det nämligen dags att åka på bröllop igen, och tanken var att jag skulle köpa en klänning. Ville nämligen se lite glatt vårfin ut. Men efter att ha rensat hela stan, och provat sisådär 21 klänningar (eller fler, jag är seriös) så fick jag ge upp. Det fanns inte en endaste som var precis jag. Ingen som var fin nog till ett bröllop i alla fall. Ett tag funderade jag på att köpa hem tyg, och sy min andra klänning, som jag skissat upp. Men mamma hindrade mig i sista stund. Grejen är den att jag skulle kunnat köpt flera klänningar. Som jag till och med skulle ha kunnat använda. Problemet är bara det att ingen egentligen kändes riktigt som jag. Om ni förstår var jag menar. Vissa kläder kan man gå runt i visst, men det är inte så att man riktigt trivs i de för det. Det funkar men inte mera. Och då känns det bara onödigt. Vi cyklade i alla fall hem igen, jag och min syster, lika glada för det. Hon hade köpt världen snyggaste skor. Livet går vidare.
Därför la mig ned på sängen efter att ha ätit en enorm potion sallad för att läsa Systrar i jeans (den första) för typ tredje gången. Men jag somnade efter ett kapitel, därav denna hemska huvudvärk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0