Palla bry sig

Igår drog jag ned på stan en snabbis för att kolla efter present åt mamma och på skor. Jag kände mig fett scab. Hade typ på mig en mjukiströja, gympaskor, jeans och en stor halsduk, för det var lite småkyligt. De enda stället jag kände mig någorlunda hemma på var på bokhandeln (Var tvungen att kolla när Systrar i jeans - Fjärde sommaren kommer. Den översätts till svenska nångång i maj!). Där går det runt massor av människor som inte bryr sig ett dugg, och det är lätt att smälta in och försvinna. Så skönt. Så skönt att bara gå runt där inne med fula kläder och bara vara. Det är så drygt att gå runt på stan, och man känner att folk kollar på en. Just när man bara inte pallar bry sig. Och så ser man människor som verkligen bryr sig... Man blir lätt påverkad av det. Så lätt att börja bry sig i alla fall. Men ofta jag pallar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0