Vem är normal?

"Vem är den kostigaste på skolan?"
"Vadå konstig? Vad menar du med konstig egentligen?"
"Onormal, skiljer sig från normen..."
"Hur vet man att någon är onormal då? Vem bestämmer det normala? Man vill väl hellrre vara onormal än normal, så man skiljer sig från mängden. Men säg nån som är konstig då..."
"X"
"Jaha, men det är ju typ normen på den här skolan..."

Ja, vem är det egentligen som bestämmer huruvuda vi är onormala eller normala. Är det bra att vara normal eller? Är det något man ska sträva efter. Varför ska vi alltid vara som alla andra?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Att vara eller inte vara, det är frågan..jag är heldre onormal än normal. undra hur normalt det är på en skala att alla är lika. I mina ögon är jag normal, men i dina vet jag inte

2007-04-20 @ 13:28:18
URL: http://brant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0