Önskelistan

Önska, önska, runt i ring. Önska kostar ingenting.
Jag vill ha!

En kamera ligger absolut bland de högst rankade önskningarna. Min egen har gått sönder. Den var juförsig inte av bästa kvalité. Men ändå bättre än att fota med än en gammeldags med fotorulle i, eller att hela tiden låna mamma och pappas...

En cykel vill jag också ha. Visst, jag har en cykel, men den är rostig och har alldeles för lågt styre. Dessutom är sadeln lös, och alltid sne. Egentligen önskar jag mig faktiskt en cykel åt mamma, eftersom jag kommer få hennes, om hon köper en ny. Det bör tilläggas att jag älskar hennes cykel. Den är superskön, och det är den jag cyklar på allt som oftast..


Pengar kan man aldrig ha för mycket av. Och om så vore fallet, kan man bara skänka det till välgörenhet eller något annat nyttigt. Men jag känner att jag behöver börja spara lite pengar nu, så att jag kan resa till någon speciell plats. Först och främst vill jag kunna hitta på något till sommaren. Göra någon lång resa. men om jag lyckas spara ihop en massa pengar kan jag förhoppningsvis åka på någon annan resa också.


Hoppsan! Min sista önskning avslöjades visst i och med pengabehovet ovan. Men jag önskar mig i alla fall en flygresa någonstans låångt bort. Kanske en shoppingresa. Trots allt är jag ganska mätt på sol. Men jag måste erkänna att det varit underbart att dyka ner i en pool, för att sedan steka sig i 40 graders hetta nu.


Ja, snart fyller jag år ju. Misstänker dock att större delen av mina önskningar kommer förbli, just, önskningar. Men men. Jag borde sova. Skolan börjar ju imorgon! ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0