Sommar utan sommarlov

På morgnarna är det alltid molnigt och på eftermiddagarna stekhett. Därför dör man, i princip, om man har dragit på sig jeans en morgon med iq-nivån på topp. Två av tre dagar har jag gjort misstaget. Jag litade på meterologerna, och visserligen, morgonen. På med jeansen och iväg till skolan. Det resulterade i en ofantlig värmebölja, som mest kändes på den kvava bussen, men ändå. Påminn mig om att jag ska gå i sommarkläder tills det ska börja snöa!

PS. Jag vill ha höst, om det ändå ska vara skola! Dessutom tycker jag skolorna borde ha insett att skolstarten borde äga rum i september. Samma visa varje år: Stekhett när vi börjar. Fattar de inte? (Till och med min mamma, som är lärare, tycker det) DS.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mm otroligt bra det hade varit. och tänk om man hade 13 veckors sommarlov också :D

2007-08-25 @ 09:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0