Tandläkare och andra bekymmer

Jag är helt slut (men ändock pigg som en gris! - Hängde ni med på det dåliga skämtet? Haha). Steg upp supertidigt imorse för att hinna till tandläkaren. Borrade bort gammal fyllning, fixade och trixade ett bra tag där innan jag lyckades smita. Känns bra att jag ska till tandläkaren om bara några dagar igen. Och sedan igen och igen. Och igen, I guess! Vi skulle introducera ettorna på skolan idag. Och jag måste bara erkänna det. Fiaskot var ett faktum. Vi var minst lika oförberedda och tråkiga som tvåorna förra året. Men. Vi fick i alla fall fika (även om det inte fanns till mig..) och sluta tidigare.

Måste bara skriva detta, angående en kommentar om mina åsikter om boken "Ett öga rött". Antisemitismen blossar upp som bara den i hela världen idag. Det är bara det att vi vägrar att se det. På samma sätt ville inte omgivningen se vad Hitler var i stånd till att göra. Jag förstår mycket väl att boken är skildrad ur denna unga killes ögon. Jag är inte dum. Men eftersom det finns länder i mellanöstern som har uttalat sig om mål med att förinta staten Israel, så blir jag upprörd. Jag förstår inte hatet som brinner där bakom. Borde vi inte hjälpa varandra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0