Julklappsrim!

Vi har rim-tävling i skolan. Man ska skriva ett julrim till några julklappar man har chans att vinna. Ettan rimmade på ett presentkort från H&M. (Jag tyckte jag var sämst innan). Sen ville Bella också göra det. Checka resultatet här nedan. (Först Ettans, sedan Bellas).

Smycken, kläder, väska
i kassan säger de nästa

Springa, hoppa, skratta
vill du ha en jacka?


Alltså. HAHAHA! Det rimmar inte ens. inte någonstans. Verkligen inte.
Bella ändrade sig sen. När hon märkte att det inte rimmade. "Nej, det skulle vara kratta. Jag sa fel först". Bella, det finns inte krattor på H&M.

PS. Jag är lite rädd att någon snor nåt härifrån. Eller okej, hämtar inspiration. Säg om ni vann i så fall. Då kommer jag vara stolt.
PS2. Jag har skickat in mina nu. Läskigt. fast det är ingen fara. De är de sämsta julrimmen någonsin. Tror jag. Jag har aldrig hört några riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0