I snöns boning

När vintern äntligen kom, bestämde den sig för att stanna. Stanna och lysa upp de mörka nätterna. När den kom var jag överlycklig. Då spelade det ingen roll om att den var försenad, som vanligt. Det är andra julen i rad som gräsmattan ligger blottad. Naken, och frusen, utan ett mjukt duntäcke, att gömma sig under. Det jag försöker säga, är, att jag har tröttnat på att göra snöänglar och gå runt i vinterskor. Visst, det är mysigt med snö, och den måste nog stanna över sportlovet, bara för att det ska vara så, men sen... Får den gärna vandra uppåt, mot nordligare breddgrader. Det räcker. Vi behöver ingen mer vinter. Vi vet att du inte glömt oss Kung Vinter. Men vi vill inte att du ska regera i vårt rike. Nu och för evigt.
Jag vill gå i sommarskor. I ballerina. Jag vill köpa vår- och sommarskor. Det känns dumt att köpa nu, när termometern trivs bäst vid minus-strecken.
Häromdagen snöade det jättemycket. Och snö, det är frihet. Ja, det är vackert. Magiskt. Vilken  tur man kan ha, som bor i Sverige. Men lite förändring skadar inte. Bara man vet att vintern en gång vänder åter. Då är jag trygg. Trygg och lycklig.



Dehär bilderna är från julafton. Jag älskar den sista ljus-bilden. Jag drömmer om att bli fotograf också. Kanske hobby-fotograf :).
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Linda - Sjuktbra.blogg.se

hej, du skrev om att du skulle sy en förklädesklänning. jo du kan ju självklart göra som du vill, rynktråd eller veck. När du syr en rynktråd så sy två sömmar parallelt med stora styngn och dra sen ihop, bus enkelt. Med veck, ska man "spärcäka" mönstret egentligen.. lite koplicerat, men du kan helt enkelt bara märka ut på din mönsterdel var vecken skall vara och hur djupa. sen lägger du bara till i kantenerna. :) behöver du mer hjälp hör av dig, jag är utbildad i mönsterkonstruktion,sömnad och såntdär :)

2007-02-10 @ 11:24:40
URL: http://sjuktbra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0