Kluckandes från insidan av min magsäck

Efter tandläkarbesöket kan jag inte säga att jag var särskilt peppad. Med allvarlig blick och stränga ord förmanade hon mig: "Om du inte tänker på dina kostvanor kommer det vara ett hål här nästa gång. Brukar du småäta? Om du någongång blir sugen, så drick ett glas vatten". Men tack, mitt leende som vanligtvis lekte över läpparna höll jag tillbaka, men de ryckte till och jag var verkligen tvungen att anstränga mig för att svara lika allvarsamt. Hela kvällen, och långt in på småtimmarna satt jag framför datorn för att skriva min artikel. Den om klimatförändringarna. Jag skrev och skrev och skrev. Ändå blev jag aldrig nöjd. Det blev bara en massa ord, utan egentligen mening och betydelse. Jag fick inte fram någon särskilt ny och viktig information, och trots längden (två sidor) var innehållet tunt. Inte ens slutknorren var jag direkt nöjd med. Inget blev riktigt som jag skulle, och istället för att trycka i mig av mina vanliga vitaminer klunkade jag vatten i enorma mängder. Om jag fortsätter i samma ordning kommer snart folk vända sig om när de hör det dova kluckandet när jag går förbi. Och om jag inte är uppmärksam så sprängs jag till slut, och livet blir ett minne blott. Dock är det nog trots allt viktigast att vara mån om sina tänder, även om det kostar en livet.

Jag sitter här, väl påklädd. Jag har nämligen precis provat bröllopskläderna, och är, faktiskt, riktigt nöjd. Superduperkläder. Riktigt mig blev det i alla fall. Ska se om jag lyckas greja ett foto också. Vore smidigt. Appropå kläder fick vi skoltröjorna idag, och trots att jag fick strl XS tyckte jag den var lite stor. Ångrar att jag inte valde grönt, som jag hade tänkt först. Den var superfin, men visst, marinblå funkar också :)

Kram och godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0