Offpist och snö

På mogonen då jag steg upp skänkte himlen ett snöregn. Hela dagen har det snöat, utom 2 minuter under frukosten då det plötsligt var helt klart i luften. Jag och Bella lyckades ta liften ända upp, men då såg man inte skillnad på fjäll och himmel. Allt var vitt. Vitt vitt vitt.. Ibland så såg man en pinne här och där, som markerade vart man fick åka. Problemet var då bara att försöka hitta den andra pinnen, så att man visste på vilken sida man skulle åka. Det är underbart att åka i nysnö, skidorna glider mjukt över snön och när man svänger sprutar ett väldigt snömoln från skidorna. Det är verkligen en frihetskänsla.
Idag var det också första gången jag åkte offpist. Det var väldigt ovant. Engång lyckades jag halvvolta, så jag blev alldeles yr, och hade ont i huvet i timmar efteråt. Men det gick nog bra. Andra gången gick det bättre, då ramlade jag i alla fall inte.
Nu sitter jag här, i stugan och äter popcorn. mysmys-hälsningar från mig till er.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

De är kul att man får följa hela ditt sportlov fast man inte träffar dig :D

2007-02-20 @ 13:39:34
Postat av: Alexandra

De är kul att man får följa hela ditt sportlov fast man inte träffar dig :D saknardig

2007-02-20 @ 13:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0