En skugga i natten

Jag längtar redan tillbaka. Underbart. Men snart börjar skolan och allt igen. Jag vill verkligen inte. Vet att det låter knäppt, men jag längtar redan till nästa lov, och framförallt till sommarlovet. Kan sitta i timmar och kolla på sommarkläder i hm-katalogen. Jag lever här och nu, tar dagen som den kommer. Från mitt fönster ser jag bussen åka förbi, och inser att snart, om bara en vecka kommer jag åter sitta där, olyckligt medveten om att det är lååångt kvar till nästa lov.
Det är så mycket jag vill skriva, men så lite som kommer ut.

Som i en dröm. Långt bort i en annan värld, vandrar mina tankar bort. Åh, vad jag saknar, så många, så mycket!
Tänk ett mörker svartare än natten. En skugga, vars djup är väl doldt. Så magiskt, så mystiskt. Ett fyrverkeri, exploderande i all världens färger (Jag vet varför fyreverkerierna får så fina färger. Egentligen vill jag inte avslöja det, men det är en valeselektron som hoppar ut i ett nytt skal, och tillbaka. Då bildas det energi, som visar sig i form av strålning i olika förger, beroende på våglängd. Hah).  Stilla. Undrande. Nära, men ändå oändligt långt bort. Omöjligt, men ändå möjligt. Vackert.

Måste bara återvända till verkligheten för att förstå att jag borde räkna tio sidor matte, skriva historian och göra engelskan som jag inte ens har börjat på. Men mycket är kvar på lovet. Och ännu mer kan hända. Jag säger bara mellandagsrea! Haha. Justja, jag köpte ett par hängslen idag. Asgulliga. Me like. Sen fick jag en asfin skjorta i julklapp, bland annat.

ciao.

Kommentarer
Postat av: Sanna

hejhej :) hoppas du haft en bra jul ;) behöver nog knappast fråga! usch ja, skolan börjar ju snart. fast samtidigt tkr jag de ska bli skönt, då går de ju snabbare till sommarn :D visst är jag smart. ha de bra kram

2007-01-03 @ 18:51:59
Postat av: Tompsy

Haha.. najs Cattis. Du spårar lite men mycket kan man känna igen sig i. Du skriver bra *host* MVG *host* :P . Längtar också till sommaren, men man kan inte göra så mycket mer än att låta tiden gå och ta dag för dag... Oj det här börjar bli lite djup också. Bäst att jag slutar nu. Hej hej.

2007-01-23 @ 20:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0