I kylan, ett leende

Om jag får bestämma blir den kommande sommaren perfekt. Och jag hoppas det blir jag, och inte min ekonomi, som blir fältherre. J skickade ett suprice-sms där hon var hyperladdad på att åka på cykelsemester till Gotland i år. Och vilken sjukdom är det som jag inte blir lättast smittad av, om inte den... Jag blev såklart överladdad. (Tänk dig ett batteri) och sjukt peppad. Men jag hade ju tänkt vara i Norge i några evigheter, plus att jag borde jobba. Det blir både kärvt med tid och ekonomin. Här krävs planering, och det är jag faktiskt bra på.

Mitt hår är fortfarande stelt, efter att det frös påväg hem från simskolan. Jag älskar att bada. Det är en sådan frihetskänsla, att bara glida fram när vattnet smeker lent mot kinden. Dyka ned under ytan, snurra runt och sedan titta upp i ett nyfiket barnansikte. Hur kom du förbi?

Jag tittar ut, genom fönstret. Det enda jag ser är min egen spegelbild, i den svarta vinternatten. Jag ler.

Kommentarer
Postat av: alex

sol , vind och vatten höga beeeerg o djupa Haaav de är dina drömmar vävda av ? ellernåtsåntva:) ?

2007-01-20 @ 12:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0