Minnen i januarikylan

Varm nyponsoppa med mandelbiskivier och vaniljglass. Det är lent för en ömmande hals och lindrande för ett brustet hjärta. Att sedan få en härlig semla bestående av mandelmassa och bröd var inte heller illa. Kände mig något som en överbelastad soptunna (de flesta slänger ju mandelmassan) men annars var det perfekt...
Jag önskar jag låg på stranden, vid havet. Tänk att bara få lyssna till vågornas brus och måsarnas skri. Känna hur solen värmer den fuktiga huden. Och sedan, trött och varm springa ut rakt mot de väldiga vågorna för att kylas ned och skratta med vinden. Jag älskar sommaren. Och jag längtar så fruktansvärt mycket dit. Vilken frihetskänsla att gå ut genom skolans entrée och veta att man är fri. Att man har fått sommarlov. Flera månader utan en endaste labrapport så långt ögat kunde nå. Inte ett ord om fysikens lagar eller kemiska formler. Frihet. Lycka.
Så många minnen. Cyklandes på stora vägen till en mini-liten badstrand. Sola och springa ut i det kalla vattnet. Slänga sig som ett litet barn raklång mot vattenytan. Eller hoppa ned från klippkanten som uppifrån tycktes vara minst tio meter upp, men i verkligheten knappast var mer än två. Ja, det oändliga havet. Att sakna sommaren.


Nu måste jag ta tag i skolarbetet. Har bland annat en labrapport till imorgon. Jag trivs, jag klarar mig, men tänk så underbart att få slappna av, utan några måsten och tvång.

Kommentarer
Postat av: anonym

eeh vadå inge fysiksnack eller kemiprat på flera månader, sommarskola cattis, sommarskola!!världens bästa uppfinning, vad skulle vi pluggisar göra utan den? :D

2007-01-18 @ 17:56:38
Postat av: Sanna

du skriver så fint cattis. jag längtar oxå TOKmkt t sommaren

2007-01-19 @ 13:55:37
Postat av: alex

De är faktiskt inte så långt kvar tills du får göra allt det där om du själv vill :) :D

2007-01-20 @ 12:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0