Osammanhängande berättelse

Mycket händer. Och jag önskar att ni hade fått läsa mitt senaste inlägg. Men eftersom blogg.se är så praktiskt att man loggas ut helt plötsligt, så hadet inlägget försvunnit. Och jag är fortfarande arg, fast det var för två dagar sedan. Nästan så att jag inte kan ta tag i problemet och skriva ett nytt inlägg. Helt sjukt. fattar inte varför jag fortsätter blogga. Samma problem, jämt.

Hursomhelst så berättade jag om en trevlig skridskodag, på Studenternas. Solen sken, och trots kylan var det jätteroligt. Jag åkte i ett par vita konståkningsskridskor, i strl 35 (som jag inte haft sen 6:an, kanske). Det häftiga var att de passade! Hur som helst är jag ingen hejare på att åka skridskor. Men det gick, trots allt. Inte för att jag var talangen i klassen, men jag ramlade inte en enda gång (kan bero på att jag inte åkte så snabbt, men det spelar mindre roll i detta sammanhang). När jag motvilligt gick med på att leka lite lekar gick det desto sämre. Vi körde pepparkaksgubbarna (eller något liknande) och när jag skulle jaga var det något härligt snille, som åkte omkring en halvtimme på isen, och kände sig duktig eftersom han inte blev tagen (han borde skämmas! Det var jag som skulle ta honom). Tillslut skrek jag: "Men ta någon bara!". Då hakade han i någons armkrok och jag blev jagad. I samma stund som jag insåg att jag jagades kastade jag mig fram och högg tag i närmsta arm, så att vi båda nästan snurrade runt helt och hållet. Och jag skrattade som en samonellasmittad höna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0