Spring is in the air

I can feel it.  And I really love it.
Spring is in the air.

Jag hade verkligen lust att sätta på mig vårjackan och ett par ballerinaskor idag, men trots det gröna gräset kunde jag verkligen inte det. Det var som att sudda ut det sista hoppets penseldrag, som vittnade om att vi ändå skulle få en riktig vinter, till slut. Men om jag ska vara helt ärlig, så önskar och längtar jag otroligt mycket till våren och sommaren, så det skulle inte göra något om det inte blev något vinterrusk i år. Har redan mött kylan och snön under lovet. Klarar mig. Gick faktiskt runt i höstshorts idag. Hemma alltså. Superskönt. Jag bara måste vårshoppa snart. Jag har till och med gjort en ekonomiplan/översikt, så jag vet hur mycket jag kan lägga ut på kläder. Fast det blev dessvärre inte alltför mycket. Har hittat en flashig väska som jag behöver också. Hoppas den är på rea :).

Men än lyser ljusstaken upp i hemmen. Och man kan fortfarande äta pepparkakor och dricka julmust. Och gissa vad? Ett av mina nyårslöften är att ha godispaus. Inte godisförbud, det låter så hemskt, och tragiskt. I ett år var det tänkt, men jag är ingen godisråtta, så jag klarar mig nog!

Kommentarer
Postat av: Ida

haha, jag tror att du fick din dos av vinter här i norr, vi har typ en meter snö och iskallt. Så jag skulle inte tacka nej till lite sol och värme :) Jag ska gå i ide med H&M-katalogen i högsta hugg tills våren kommer.Puss på rej

2007-01-05 @ 13:57:21
Postat av: Therese

haha cattiz det känns som att du har godisförbud jämt XD

2007-01-06 @ 19:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0