Avslutat kapitel

Nu har man sopat igen de sista spåren. Dammat bort de sista synliga minnena. Tagit ännu ett steg bort. Även fast det kapitlet för länge sedan varit avslutat har boken legat öppen just där, där i slutet. Men nu har en ny sida slagits upp. Det finns inga föremål som man kan fånga, krama i sin hand, eller bara se på, varje dag. Idag sålde vi kaninburarna. Det låter väl knäppt. Men jag älskade den tiden. Tiden då man ägde de där lurviga trollen som älskade en villkorslöst. De små ungarna som somnade i ens famn och smet ut mellan gallerhålen. Jag saknar de. Det gör jag.

Kommentarer
Postat av: alex..

fast de är lite knäppt att du kallar kaniner för föremål.. fast jag förstår vad du menar

2007-07-13 @ 16:20:19
Postat av: cattis!

Det är inte kaninerna som är föremål ;). Det är alla tillbehör och saker vi hade kvar hemma efteråt.

2007-07-23 @ 15:06:18
URL: http://chattis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0