Gräset är grönare på andra sidan

Jag har tänkt på det länge. Ända sedan jag var liten. Jag har alltid velat göra något annat. Förändra. Det vill väl alla, såklart. Men inte så. Jag menar. Jag har sett en väg. Visst, man kalrar sig på den. Men skymtar inte en annan väg. Kanske bara en dröm, men ändå. Jag vill inte gå just på den stigen jag letts på. Jag vill testa något nytt något annorlunda. Som när man sa när man var liten: "När jag blir stor ska jag göra så!" (Ofta handlade det dock om att man typ skulle göra chokladmuffinssmet och bara äta, själv, eller kokosbollar, eller köpa en helt egen flaksa med kolasås, och täa, med sked!) Frågan är bara hur jag ska fixa det. Hur jag ska komma dit, utan att som så många, mista fotfästet, och sakta men säkert dra sig tillbaka till urspungsstigen. Ibland måste man faktiskt chansa. Om man vill hitta nya träd att få frukt ifrån. Men kanske är det ändå så, att gräset alltid är grönare på andra sidan. Vad man än gör.

daggregn
Denna bild anser jag är väldigt, väldigt vacker. :)

Kommentarer
Postat av: alex.

cattis jag har en låt där dom sjunger att gräset är grönare på andra sidan. skickar den till dig sen :)

2007-06-03 @ 17:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0