Ingenting vet du, ingenting

Något som för mig betyder så mycket, kan för någon annan vara ovesäntligt. Och det som för någon annan betyder mest av allt, är för mig just ingentinng alls. Hur ska man då veta, egentligen? Ingenting vet någon. Man tror sig ofta veta så mycket, utan att ha en blekaste aning. Ofta antar man, och framställer det mesta som självklarheter, utan att ha en aning om bakgrunden. Så många tror att de vet så mycket, fast de egentligen bara bygger upp sina egna föreställningar. Allt för många skapar av sina bilder en egen sanning. Ingen vet allt, men många vet något. Sägs det. Jag vill veta, så snälla berätta. Ge mig i alla fall en ledtråd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0