Tänk hur fort allt förändras

Varför förändrades allt? När jag sedan minns och ser tillbaka. Det var inte alls länge sedan. Helt plötsligt hände något. Jag vet inte när. Men för inte så länge sedan upptäckte jag att allt inte var som förut. Eller, att alla inte var som förut. Tänk vad mycket du betydde ett tag. Innan du försvann, långt, långt bort. Och blev en ytlig gestalt jag inte kunde förstå mig på. Jag var ledsen, du tröstade mig. Jag var besviken och du peppade. Jag tog åter allt med ett leende. Men kanske vissa människor bara ska finnas där för en, för ett kort ögonblick, innan de sakta suddas ut. Ja, kanhända behövdes du bara där för mig just då. Som en pelare, en krycka, ett stöd. Eller var den som fick mig att gå vidare. Tack i alla fall. Men jag saknar den vän jag en gång kände.

Kommentarer
Postat av: Jennie

asså du söker ju på ditt eget namn, vad du gillar för mat, färg osv.. :)

2007-06-07 @ 12:47:54
URL: http://unreal.blogg.se
Postat av: Sanna

förstå vad sant cattis. mkt bra skrivet.

2007-06-07 @ 16:18:44
URL: http://poskumust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0