I skolan idag.

Efter att på söndagmogonen ha chockerats av det faktum att enorma snöflingot sökt sig ned mot den vårvarma jorden, blev jag inte förvånad när flingorna dansade i luften när jag kom fram till skolan. Envist traskade jag runt i mina slitna gympaskor, övertygad om att våren faktiskt har anlänt. Jag struntade i den bittra kylan som trängde sig inpå, och försökte istället muntra upp mig själv med några optimistiska tankar, där jag mindes solen som dolde sig bakom det massiva molntäcket. 
Väl i skolan kom jag på något alldeles genialt, nämligen att gömma S dator. Eller jag låste in den i min skåp, för att sedan övertyga honom att det var någon helt annan som tagit hand om den. Han behövde få tillbaka lite för gammal ost. Dock urartade min plan, då jag fick värsta medlidandet med K, som hade sagt att han skulle ta hand om datorn, så jag började skratta och sa att jag tagit den. Knäppt, S som knappt hann börja bry sig.
Senare i skolan fick någon superfnatt och öppnade alla fönster på vid gavel i vår korridor. Och somliga roade sig med att fotografera detta spektakel. Kul var det dock. Och här nämns inga namn. Det är ju sånt här man kommer minnas. Knäppa saker man inte vet varför man egentligen gör. Hur som helst blev jag glatt överraskad, lite senare påväg hem. Gick med A mot stallet i duggregnet, och hade tänkt hoppa på bussen vid Science Park, och när jag kom gående, ser jag hur bussen passerar hållplatsen. Osis. Jag börjar springa tillbaka till skolan för att hinna till busshållplatsen, tar en genväg, för att finna att  bussen står och väntar på mig, mitt i allt. Hihi. Jag blev något suprised, och superglad. Busschauffören: "Undantag för dig då!" Jag var den enda på bussen. Gullig busschaffis. Sedan när jag hoppat av tutade han, och vinkade när han körde förbi hållplatsen där jag stod och väntade.
Nu sitter jag här vid datorn. Efter bara några få timmars sömn inatt är jag helt färdig. En hyperintensiv, men väldigt rolig dag, lär snart vara till sin ände. Jag trycker i mig mängder i chips, och känner mig ganska så onyttig. När det är färdigbloggat tänkte jag spela lite piano, för att sedan pysa i säng.

Kommentarer
Postat av: Tess

Joj ag får väl hålla med dig att Elmander ännu inte är en 90 minuters spelare för landslaget men han kommer tro mig ;)

2007-03-21 @ 17:20:19
URL: http://tessprinsess.blogg.se
Postat av: Johanna

Kommer du till Påsk?

2007-03-23 @ 08:27:38
Postat av: Anonym

iiiih iiih iiih

2007-03-23 @ 20:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0