Min vårdag

Idag slutade vi efter lunch. Svenskan var inställd och någon ängel lyckades övertyga fysikläraren, så att även den lektionen uteblev. Perfekt. I vårsolens sken begav vi därför oss iväg på en rask promenad mot stan. Det var varmt, och på snudden till sommarkänsla. McDonald's-glass med varm kolasås, och det kunde inte bli emr perfekt. Efter att ha ränt omkring i ett antal affärer promenerade jag till simskolan, för att börja lite tidigare, och drömde om sommaren, och friheten i solskenet vid ån. Då finns inga gränser, ingen tid som styr oss. bara frihet. Man kan gå hela vägen till stan, utan att känna att tiden försvinner. Man bara är. Lever. Det är frihet. Bara därför borde man gå i skolan för alltid. Slutligen lyckades jag dock ta mig hem med buss, något trött och hungrig. Jag åt som en häst och bara njöt av att äntligen vara hemma. Dags att sova, för att imorgon ta nya riska tag, och börja att fundera på hur man skriver en essä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0