På vägen mot friheten

Ja, våren är verkligen här. Men kanske har den inte tagit över helt och hållet ännu. Medans min pianolärare suckar över för kalla kläder, och överoptimistiska upplänningar (som tror att det är sommar redan) ligger isfläckarna kvar på elljusspåret. I de mörka trädens skuggor blåser kalla vindar. Isarna klamrar sig fast i den leriga marken, trots att livet runt omkring vaknar, och alla vintersagor för länge sedan tagit slut. när det är solen som väcker en om morgonen och inte tvärtom, kan man vara säker på att sommaren kommer, en gång. Runt omkring i affärerna köper de optimistiska upplänningarna vårkläder för fullt. Som ett högtryck blåser de genom stan, och rensar alla klädbutiker på minsta vårtecken. Men det går knappast att dölja. Våren tar över. Snart finns inte annat i butikerna, trots frusna pianolärare och tveksamma norrlänningar (inget ont om er, men min pianolärare är, som min mamma, norrlänning, och båda är måna om att klä sig varmt!). Jag vill ha sommarlov. Jag längtar, längtar tills jag spricker. Bara några slutsprov och andra hemskheter kvar, på vägen mot friheten.

Kommentarer
Postat av: Miliiz

vill också ha sommarlov :)

2007-03-17 @ 22:32:48
URL: http://miliz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0