Min framtid som...

Alltså jag är ju helt förvirrad. Har funderat mycket på vad jag vill jobba med i framtiden. På denna blogg tipsade det om ett test: twww.jehona.blogg.se. Jag vill hålla på med något kreativt, men blir bara mer och mer förvirrad. Nu vet jag inte vad jag vill längre. Detta skulle vara jag då:

Handel
Ekonomi/Försäljning

Du är en extremt utåtriktad person med en osviklig förmåga att vinna över människor på din sida i en diskussion. Inte helt oväntat bor det en liten säljare i dig. Faktum är nog att du skulle kunna kränga vad som helst till vem som helst. Detta personlighetsdrag kan du självklart utnyttja i allehanda försäljningssammanhang och inom marknadsföring. Inom dessa områden kan du dra nytta av din inställning att ett nej faktiskt inte alltid behöver betyda nej, och att ingen stängd dörr inte går att öppna. På vilken arbetsplats du än hamnar kommer du att ansvara för att det blir många personalfester och framför allt att du har kul på dem.

eller...

Grafisk industri / Media
Mode design / Musik
Trä, målning, hantverk

Kännetecknande för dig är att du är kreativ, fantasifull och målinriktad. Du har troligtvis en konstnärlig ådra som du gärna får utlopp för i olika sammanhang. Som barn var du klassens lilla konstnär och din fröken minns förmodligen fortfarande dina avancerade teckningar/skulpturer/dikter. Du gillar att lära dig nya saker och hitta lösningar på olika sorters problem. Där andra människor ser hinder ser du möjligheter. Grafisk design eller modedesign, musikmakare eller ett konstnärligt inriktat yrke inom hantverkssektorn bör vara yrkesområden som passar dig, eftersom du där kan kombinera ditt kreativa anlag med problemlösning.

Gör testet här: http://www.kyguiden.se/Docs/Test.aspx

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är inte lätt när det är svårt. var också tvungen att göra det där testet.

2007-05-03 @ 16:50:31
URL: http://brant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0