Effektiv magsmärta

Idag har jag varit duktig. Och effektiv. Fram till nu. Eller ja. Delvis i alla fall. Efter kören stannade jag en stund i skolan med Annika, och svarade på instuderingsfrågorna i Biologi. Det gick supersnabbt, och jag kände mig skitduktig, och hypereffektiv (möjligen var det här tillfället det enda under hela dagen som jag var en smula effektiv, men i alla fall. Det bättrar på helhetsintrycket ju). Sedan skyndade jag hem, och kände mig riktigt riktigt duktig.

Men en dålig sak hände idag. Det var på lunchen. Först åt jag en massa mat (det var supergott!). Och sen åt jag ännu mera mat, fast jag var mätt. Efter det så dukade vi fram fruktcoctail och massor av frukt, istället för tårta, för att fira Ellinors födelsedag. Och jag åt massa, för jag älskar frukt. Resultat blev att jag låg däckad under hela matten (ja, jag somnade faktiskt på riktigt), för att jag höll på dö av magsmärtorna. Det skar som knivar i magen. Jag tror inte alls fick plats, och fick någon hemsk illusion om barnen i Afrika, där magarna spräcktes för att de åt mer än vad som fick plats (uuh. Ok, jag vet inte om det har hänt. Skräckscenario bara). Men ont gjorde det, minst ett par timmar efter maten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0