Första dagen

Första dagen på jobbet. Från början var det väl tänkt att jag bara skulle medlyssna. Men efter två timmar frågade de om jag ville testa själv. Så, det gjorde jag. Och ja. Det gick som det gick. Nu tillhör jag det hatade släkten. Den fördömda gruppen telefonförsäljare. Vissa la bara på direkt. Andra tog sig verkligen tid att berätta för mig om varför de mådde så otroligt bra, och inte behövde omega3. Vissa ändrade i sista stund. Jag var så trött. Jag var så sjukt envis. Jag argumenterade. Men jag måste erkänna att jag blev sur när de lät mig prata och prata och prata. Till och med glatt informerade sina adressändringar. För att sedan helt plötsligt avbryta mig med "Nej, men jag ska inte ha något". Jag föredrar att de säger det i början. En tant berättade att hon höll på med någon sorts kinesisk gymnastik som man mådde så otroligt bra av. Utövarna hade så otroligt friska kroppar. (jag antydde att dessa gymnastiska övningar säkert hade en bra inverkan på psyket. Och tillade att många sjukdomar faktiskt är psykiskt relaterade. Sedan log jag brett och sa: "Med denna kinesiska gymnastik undviker du säkert alla dessa sjukdomar som är psykiskt relaterade. Men övriga sjukdomar, som då alltså inte är psykiskt relaterade, behöver du förebygga med omega 3." Puh.) Henne pratade jag väl med i sisådär en halvtimme. (Fattar inte att de bara inte kan köpa?). Okej. Jag var väl sämst då. Nästa gång ska jag inte ge mig. Jag ska inte lägga på förrän de köpt. Jag kommer bli hemsk. (De kommer lägga på före mig).

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bara du inte ringar till mig så är jag nöjd. Om du gör det ska jag underhålla dig i några timmar med mitt pladder så att du blir den första som lägger på! Haha nej, men ärligt. Är det ett roligt jobb? Jag ska också skaffa mig ett jobb fast på butik ellr nått. Typ.

2007-09-10 @ 16:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0