Friidrott på gympan!

image387Idag hade vi friidrott på gympan. Vi var på Studenternas. Jag hoppade höjd (1m. - Hann inte prova så mycket mer. Men höjdhopp är kanske inte riktigt min grej. Jag saxade. Eller något liknande), stötte kula (ja, bara dryga 5 meter. Eller över 5,5 kanske till och med! Alex: "Ja, men alla stöter ju över sex meter" Eller så gör man inte det, för man är inte bra på kula), hoppade längd (3,80, vart har mina superkrafter tagit vägen? Jag trodde jag skulle klara fyra. Det var ju denhär grenen jag var bra på väl?), sprang fyrahundra meter i motvind (okej, det var medvind i slutet, men då var jag ändå helt död. Vad är en bra tid eg? Jag sprang på 1.19. Min kondis har verkligen gått käpprätt nedåt på sistone. måste träna!) och sprang 100 meter (jag var helt död efter 400metersloppet, så det räknas inte. Det gick sämre än sämst. Typ). Sedan hann jag inte mera. För det var slut på lektionen. Vi promenerade till stan i spöregnet. Fast det var faktiskt rätt skönt.

Kommentarer
Postat av: alex

Vi fick ju bra tider på 400 meters sa läraren :).
å de där med 6 metersgrejen så var jag nog kanske lite orealistisk. De är typ som att säga att alla ska kunna dribbla förbi en spelare i fotboll.( alla kanske inte kan)

2007-09-19 @ 21:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0