Hela min långa dag

Direkt efter skolan drog jag och spelade piano. Sedan hann jag bara komma hem innan jag åkte iväg och handlade med pappa. Väl hemma igen åkte jag och mamma iväg och tränade - ett intensivpass på friskis&svettis. Efter att ha pallrat sig hem tog jag en skön dusch, åt mat, och satte mig vid datorn, för att skriva min labrapport (som borde varit inlämnad idag). Och här sitter jag än. Allt är så intensivt nuförtiden. Direkt när man har en paus känner man att man måste göra något. "Nej, men jag ska inte göra något på onsdag eftermiddag. Slutar vid halv fyra, men måste hinna skriva ett arbete på kvällen. Ska vi träffas på stan och ta en fika?" Typ så. Och här har jag gått i månader och försökt inbilla mig själv att allt är frid och fröjd och jätteskönt, bara för att jag går i tvåan nu (ettan skulle vara värst!). Känns faktiskt rätt skönt att mamma och pappa ska vara bortresta hela helgen, och jag måste vara barnvakt. Då hinner jag liksom slappna av lite. Och komma ikapp. Ikapp mig själv och allting. Eller nåt. Men. Inte helg än. Tillbaka till labrapporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0