Jobbutbildning

Om en timme sitter jag förmodligen instängd på ett rum, med ömma fötter (jag trotsade de hemska minnena och tog på mig de högklackade skorna imorse - fast jag tog med mig ett par sköna ballerina också!) och ett leende lekande på läpparna (bara för att göra gott intryck antar jag). Jag undrar hur det blir faktiskt. Jag är rätt nyfiken. Snart ska jag trippa ner till busshållplatsen.

Vi har slutat en halvtimme tidigare. Jag sitter kvar med några som väntar på rätt buss, eftersom jag ändå ska på jobbintervju, och inte orkar stappla runt halva stan i mina klackisar. Upptäcker till min förvåning att det sitter några klasskompisar kvar i uppehållsrummet. Jag frågar, överraskat:
"Varför är ni kvar?"
Till svar får jag ett korthugget
"Varför inte?"
Eh, va? Kanske för att vi har slutat skolan nu och man faktiskt kan ägna sig åt precis vad som helst. Och för att man troligtvis inte väljer att tillbringa sin värdefulla fritid i skolan? Typ. Eller nåt. Men jag säger ingenting. Jag går på toa.

Kommentarer
Postat av: Annika

hahahhahahahahah

2007-09-06 @ 15:20:38
Postat av: Stephanie

Ja patchwork pumpsen var från Din Sko. Tveksam till om jag ska köpa dom, Dodens Dojja (Din Sko) brukar inte vara så snälla mot fötterna :(

2007-09-06 @ 18:19:39
URL: http://stephaniies.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Ja tyvärr är det så, jag som går mest i höga klckar försöker ändå tänka på att köpa B R A snälla skor och det är det tyvärr ont om om man inte är miljonär :(

2007-09-06 @ 21:00:13
URL: http://stephaniies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0