Ska du ha paprika?

image400"Ska du ha paprika eller? Då får du skära den själv"
"Inte i maten, men jag kan ta det på sidan om"
"Men du har ju själv sagt att du gillar paprika, och att tomat är skitäckligt! Du snackar ju om paprika 24 timmar om dygnet. Förr i alla fall"
"Förr ja"
"Men sluta nu. Du älskar ju paprika"

"Är det någon som ska ha paprikaaa?!!"
"Neej."
"Men hallå mänskor. Ät paprika!"

Mamma och pappa är borta, och vi ska laga middag. Jag tar kommandot. Ingen gillar paprika. Inte ens ettan, i tacos. Ändå har det typ varit strid mellan oss, sedan vi var små. Paprika vs Tomat. Ungefär. Jag är trött. Och hungrig. Och ingen vill ha tomat (inte jag heller). Nej, jag menar paprika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0