Jonas Hassen Khemiri

Hela denna vecka firar vi världsboksdagen på skolan. Det är kul. Idag var vi på föreläsning av författaren Jonas Hassen Khemiri, som skrivit bland annat böckerna Ett öga rött och Montecore - en unik tiger. Han var skön och rolig. Han hade en härlig personlighet, och på något sätt kändes hans böcker mer verkliga när man såg skaparen bakom verken. (Jag lackade på Ett öga rött ibland). Jag fattar grejen. Jag gillar Montecore, särskilt slutet, men nu tycker jag mer om den. Det är konstigt. Han var en grym föreläsare, och det var fett värt.

PS. Jag känner att han blev lite återupprättad här. Han får några extra plus i kanten för att han var så verklig och typ närvarande? Eller nåt. Liksom nere på jorden. Det kändes bara så. (Coolt att han liksom får ett helt eget inlägg)


Kommentarer
Postat av: Liten

Han var riktigt skön, gillade hela alltet starkt. Han fick mig att skratta, det var nog det.

2008-04-08 @ 22:28:48
URL: http://massoravliten.blogg.se
Postat av: alex

han var bäst kanske jättebäst

2008-04-09 @ 09:32:28
Postat av: cattis!

liten och alex: hahaha han är bäst! ;) säger jag..

2008-04-09 @ 22:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0