Åh, vilken underbar dag

Vilken underbar dag. Jag vaknade innan väckarklockan hann ringa, utsövd och jättepigg. Tog det riktigt lugnt och gick på en timmeslång promenad. Solen sken och det droppade lite från träden. Jag gick på en från början bred stig. Den blev smalare och smalare, och jag kom aldrig ut någonstans. Gläntor fanns det gott om, men inga större vägar eller slut. Jag hoppade över träsk och stora vattenpölar. Tillslut insåg jag att jag inte skulle komma någon vart, så för att hinna hem i rimlig tid vände jag tillbaka. Jag var varm och blev sådär friskt lättrosig om kinderna. Som man blir glad av, ni vet. Jag åt en härlig frukost innan jag åkte på dagens enda lektion - idrott. Det var jättekul. Redskapsgymnastik. Jag blir superentusiastisk och jätteglad när jag klarar något svårt. Nu sitter jag i skolan och försöker skriva lite labrapport. Ska strax ner på stan och träna - igen. Intensiv. Väldigt vad mycket träning det blev idag. Känns det som. Tjingeling så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0