Here comes hösten!

image345Hösten är här. Ett konstaternade. Ett faktum. Jag menar inte att jag ser gula löv på gräsmattan medan jag steker mig i solen. Nej. Nej, inte alls så. Jag menar att jag har halsduken virad två varv och huttrar, fastän jag har jacka, på busshållplatsen en måndagsmorgon. Och att jag sedan fryser fingrarna av mig för att jag cyklar en tur på kvällen. Dessa tecken är bara ett par i mängden av alla hösttecken som vivlar omkring oss likt löven som tappar taget om kvistarna. (Varför pratar vi aldrig om hösttecken, bara vårtecken?!). Nyss ville jag ha kallare väder, så att man kunde traska runt i jeans utan att förgås i hettan. Men. Aja, no comments. (Jag bad om ett mellanting!) Jag gillar ju trots allt hösten. Det är den mysigaste årstiden. Utan tvekan. Måste bara inhandla en vaarm jacka (och en klänning och strumpbyxor och tröjor och skor och väska och parfym och...) Hösten är dyr.

Kommentarer
Postat av: S

Japp nu är hösten på g på riktigt

2007-08-28 @ 10:58:48
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ska jag tala om för dig. de beror på att våren och sommaren ser man fram i mot och man LETAR efter alla tecken på att den närmar sig. Hösten vill ingen ha haha , ( jag vet att du inte tycker så puss) ALEX

2007-08-29 @ 17:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0