Poesi och svenska ord

Det är mörkt ute. Vi hade textläsning idag på kvällen. Jag läste faktiskt upp några blogginlägg. När jag får sådana där tankeflippar. De trodde det var dikter. Tror jag. Jag vet itne vad det är. Jag skriver de bara som en monolog. En vandrande tankegång. Funderande. Kanske är det poesi. Jag har fått en helt annan bild av poesi nu. Det kan vara så otroligt mycket. Typ en vacker mening.

Fågelskådning. Det tyckte en författare här, Katarina, vars bok jag hade läst(!), var ett av svenska språkets finaste ord. Och det kanske det är. Vad vet jag. Vackert klingar ganska illa ändå. själv tycker jag risalamalta är ganska fint. Men jag har ingen aning om hur svenskt det egentligen är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0