Adoptering och fattiga barn

När jag blir stor vill jag jättegärna adoptera en unge. Jag vill jobba med att hjälpa barn, särskilt i fattiga länder. Pratade i telefon med min kusselin idag, och han var helt förfärad över att de skulle äta fisk till middag (eftersom det var så hemskt äckligt). Då berättade jag för honom om de stackars barnen i Afrika som inte fick någon mat alls, och hur hemskt det var att det till och med fanns människor som slängde maten. "Men varför har de ingen mat då?" frågade han. Tänk vad sorgligt, tragiskt. Och efter ett tag "Men blir de inte hungriga då?". Jo de blir så förfärligt hungriga.

image296
En vacker bild på Angelina Jolie och hennes adopterade son. Kan vi inte alla göra något?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi kan hjälpa genom att göra det vi kan , t.ex. adoptera. Men samtidigt lever vi i en annan värld där jag personligen tycker det är okej att säga , jag hatar fisk. Och man får kasta mat , även ifall de är onödigt , men ett barn i afrika blir inte ledsnare ifall vi kastar istället för att äta upp maten. Det jag vill säga är att man inte är en sämre människa för det.

2007-06-15 @ 17:05:46
Postat av: julia

söööt bild ! :D

2007-06-15 @ 18:08:08
URL: http://juliaalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0