Stackars brassar

"På de stekheta sockerrörsfälten i södra Brasilien arbetar etanolslavarna, männen som ska rädda miljösamvetet hos västvärldens medborgare. Förra året dog 20 män under skörden enbart på den största etanolproducentens fält. Usla löner och hårda arbetsvillkor driver också fram självmord. Forskning visar att sockerrörsarbetarens kropp är sönderkörd efter 15 år och att de förgiftas när de andas in besprutningsmedel."

Som naturare har man såklart hört både det ena och det andra om klimathotet. Och vad var väl inte det bästa att göra? Minns jag inte helt fel prioriterades just detta högt upp. Åk miljövänligt! löd slagordet. Jag var dock inte ensam om att tröttna på detta eviga klimatsnack. Flertalet klasskamrater suckade även de högt. Ändå var de flesta väldigt positiva till Al Gores film. Ja, helt entesuastiska. Jag är dock fortfarande tveksam. Visst ska man ta klimatfrågan på allvar, men bara det inte drabbar andra människor. Gores film är ju ändå höjden av skrämselpropaganda! Grunden var väldigt vinklade undersökningar. (Dessutom kan inte växthuseffekten bevisas, eftersom solaktiviteten har ökat just under samma tid. Alltså behöver inte alla utsläpp ha något med värmeökningen att göra). Såklart ska man ändå ta det säkra före det osäkra, och helst, typ, cykla till jobbet/skolan.

Artikeln hittar du på aftonbladet. Dock fann jag min inspiration här.

Kommentarer
Postat av: sofia

svar: haha precis! så retligt när man plattat det & det är såå fint, så är det fuktigt ute eller regnar så lockar det upp sig :p

2007-06-16 @ 16:57:34
URL: http://imfeelingthis.blogg.se
Postat av: sofia

svar: mm, så himla snyggt att ha något litet rött till vissa kläder som piggar upp det sååå himla mycket! :)

2007-06-17 @ 01:15:09
URL: http://imfeelingthis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0