Sväng i kurvan.

image471
Okej. Skulle jobba idag. Jobbade idag. Men pallade inte. Inte egentligen. Inte så länge. Jag gick hem. Det går dåligt. Är i en svacka. Fångad i en ond spiral, ett elakt mönster. Varje gång jag försöker häva mig upp dras jag strax ned igen. Men jag vet att jag kan. Och snart kommer jag. Jag ska bara komma på hur jag ska lösa min gåta. Och lite knepigt är det allt.

Tänk så var det sommar nu. Tänk så kunde man softa runt i shorts, fipflops, solbrillor (okej, kanske inte) och en riktigt snygg väska. Som den på billden typ. Att resa utomlands skulle inte heller vara helt fel. Jag vill jag vill jag vill.

Och på samma gång har jag ingen aning om vad jag egentligen vill. Ju. För det är ingen som kan ruska om mig, och leda mig på rätt väg. Jag hänger inte med alltid. Jag går rakt fram, i kurvan.

Kommentarer
Postat av: Annika

visst kan man säga ond spiral? judith tycker att jag är dum i huvudet och att det heter ond cirkel men jag tycker att man kan säga båda. kolla facebook btw

2007-11-15 @ 19:34:39
URL: http://systrarnaholgersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0