5 sätt att bli av med en förföljare

Jag behövde tips. Tips på hur man skulle bli av med en förföjare, och samtidigt vara trevlig. Och helst skulle då  inga lögner praktiseras. Annika fick bli min hjälp.

Annikas fem bästa tips för att bli av med en förföljare:
1. Peta dig i näsan, gör konstiga ljud. Men gör det inte till något kul, var seriös. (hennes pojkväns idé)
2. Byt personlighet hela tiden, så att han blir snurrig och tröttnar
3. Säg att du älskar honom jättemycket, men att du älskar en annan kille mer
4. Fråga honom rakt ut varför han förföljer dig (rekommenderas)
5. Om du inte vågar 4:an, så sprid ut att du är död.

Om jag skulle peta mig i näsan och göra konstiga ljud, skulle det främst vara omgivningen som reagerade (dessutom brukar jag sitta och sjunga för mig själv redan, bara för att man hör sin egen röst i micken, och det är så kul!). Det där med personlighet funkar inte, han skulle tycka det var festligt. Alternativ 3 och 4 är otänkbara. Bara alternativ 5 kvar då. Misstänker dock starkt att han inte tror på spöken (han är inte den typen).

Alternativ sex är en bonus, och bör endast tillämpas som nödlösning: Säg att du lider av bulimi och måste kräkas, eller är under behandling (dörhoppningsvis blir han avskräckt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0