En konstig känsla.

En konstig känsla. En mix av allt på en gång. Som när köttet är lite för salt, vattnet lite för varmt i duschen eller skorna lite för stora, så att de glappar och skaver. Jag är trött på allt och ingenting. Jag har rätt mycket att göra i skolan. Jag har inte hunnit spela piano. Jag måste jobba. Jag borde städa rummet. Men det är inte det. Inte bara det. Jag vill bara vända mig om. Gå därifrån. Avbryta mitt i en mening. Sluta. Nej, snälla säg inte mer. Inte du också. Eller kanske som i en soppa med för många ingredienser. Jag kan inte bestämma mig för vad som är gott. Antingen sväljer jag tålmodigt allt. Eller så hoppar jag över middagen. Stop. Paus. Bara en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0