Kvinnliga normer

Jag är dålig på att vara kvinna. Eller, alltså, jag är värdelös på att följa de kvinnliga normerna. Allt det som man inte tänker på (och som ni kommer skratta åt), men som jag faktiskt hört är viktigstämplat som "Kvinnlig vett och etikett". Misstänker att det är sorterat i något hemligt arkiv också. I alla fall bryter jag mot följande:

1. En kvinna ska aldrig uppge sin ålder. (Jag gör det jämt. Och inser strax mitt misstag..)
2. En kvinna ska aldrig uppge sin parfym (Om det vore såväl att jag ens använde parfym. Dels är jag glömsk (lyckas jämt missa det!) och dessutom hittar jag ingen parfym som verkligen är "jag")
3. Bara för det fick jag black out nu.
4. En kvinna bör väl gå i högklackat ständigt?! (Hoppsan. Det var lite mer av en fråga. Men, på tal om det! Jag har börjat lära mig. Lära mig att inte få ont. Typ. Igår gick jag i högklackat hela dagen, och mina fötter var inte halvdöda när jag väl var hemma igen).
5. Ja, men ni fattar grejen. Vad finns det mer för kvinnliga normer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0